top of page
Zoeken

Speeddate met Rhany Opalfvens van Walkie Talkie

Enkele weken geleden kreeg ik de kans om te spreken met oud-studenten van Thomas More die ook PR hebben gestudeerd. In deze blogpost lees je de hoogtepunten van mijn gesprek met Rhany Opalfvens van Walkie talkie.




Op linkedin omschrijft Rhany Opalfvens zich als volgt: “Afgestudeerd in communicatiemanagement aan Thomas More in Mechelen, startte ik mijn carrière als junior pr consultant bij LVTPR. Dankzij hun Graduate Program leerde ik zes maanden lang de kneepjes van het vak. Met nieuwe kennis en een eerste ervaring op zak, trok ik richting Walkie Talkie om er de job te bemachtigen als pr accountmanager. Ik beheer er de persrelaties van tal van lifestyle merken.” Rhany doet dus voornamelijk de PR voor huis- en tuin merken. Dit zijn bijvoorbeeld merken als Oh’Green , Decathlon en Vinted.


Walkie Talkie is een public relations en influencer marketing agency. Het team waarvan Rhany deel uitmaakt bestaat uit 19 mensen. Werken in zo’n redelijk groot team is voor haar een voordeel. Er is wel nood aan een goede samenwerking en taakverdeling. Daarom heeft iedereen merken in dezelfde categorie waarvoor hij of zij werkt. Soms wordt overlappend gewerkt om de nodige kennis met elkaar te kunnen delen. Dit kan ook van pas komen bij crisismomenten. Zo heeft Rhany ooit een crisismoment moeten oplossen voor Diner On The Lake. Ze gingen hun concept verplaatsen naar een nieuwe locatie. Om dit tot een goed einde te brengen, hadden ze een vergunning nodig. Het probleem? Diner On The Lake had enkel een mondelinge goedkeuring gekregen en niets officieel laten goedkeuren waardoor hun concept letterlijk in het water viel … Rhany heeft er toen alles aan gedaan om te voorkomen dat dit in de regionale pers kwam. Want dat zou natuurlijk geen goede publiciteit geweest zijn. “Op zo’n crisismoment kan je jezelf nooit echt voorbereiden!” zei Rhany.


“Op een crisismoment kan je jezelf nooit echt voorbereiden! ”


Naast PR houdt Walkie Talkie zich ook bezig met Influencer Marketing. Volgens Rhany is het hierbij van enorm belang om altijd een persoonlijke zoektocht te doen naar de juiste influencer. Om op die manier de juiste influencer te koppelen met het juiste merk. Dit kan soms wat tijd in beslag nemen.


Dit waren de belangrijkste punten uit mijn gesprek met Rhany Opalfvens van Walkie Talkie. Wil je graag weten wat de 8 ingrediënten van overtuigend nieuws zijn volgens Liesbeth Pyck? Lees dan hier mijn vorige blogpost. Blijf ook zeker op de hoogte van mijn volgende blogposts en tot snel.

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page